IPRED

Jag tycker inte att vi ska ha en fildelningslag som IPRED. Jag tycker det ska vara tillåtet att ta ner saker från nätet och dela med sig av sina saker. Jag förstår att artister kanske blir sura. De får ju inte in lika mycket pengar. Men de tjänar ju pengar på andra sätt också t.ex. konserter. Fansen de har kommer ju fortfarande köpa deras skriva i butiken. Om man verkligen gillar något så vill man ha den riktiga varan. Jag tror att om IPRED-lagen går igenom så kommer inte folk köpa mer i affärerna för det. T.ex. ungdomar har oftast inte råd. Om man längre inte kan ladda ner så blir det att man inte får se den där filmen eller ha den nya musiken. Egentligen är lagen meningslös. Man kommer inte att kunna ta fast alla som laddar ner. Så menar vissa att det inte spelar någon roll. Man får vara försiktig, de kan ta vem som helst i högen men det tycker inte jag. Jag tycker att om en ska bli straffad ska alla det. Man tar ju inte fast en för rattfylleri och inte en annan. Det måste finnas rättvisa i det hela. Jag förstår att inte alla kan få sitt straff men då är det lika bra att ge upp IPRED.


Kommentarer
Postat av: Najnaah

Håller helt och hållet med dig.

2008-12-01 @ 12:37:11
URL: http://najnaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0